קבלת מימון וליווי עסקי


כל עסק נדרש בשלב מסוים למימון - לקבל כסף מחוץ לעסק שלא נובע מהרווחים או מההון העצמי. המימון יכול להינתן בכל שלב מחיי העסק, הוא נדרש בהקמת העסק, בכניסה להשקעה חדשה, בכניסה לשווקים חדשים, בהגדלה משמעותית או במעבר למקום חדש, או במימון הון חוזר לעיתים בנקודת שפל שבו נמצא העסק. אף אחד לא אוהב לקחת הלוואה ולהגדיל את התחייבויותיו, ולכן טרם לקיחת הלוואה חשוב לנתח באופן יסודי את הצורך בקבלת מימון ואת ההשלכות לקבלת מימון חיצוני.

העסקים הקטנים והבינוניים מהווים נתח עסקי גדול, משמעותי ומכריע במשק הישראלי. ואולם בניגוד לחלקם בשוק, העסקים הקטנים והבינוניים מתקשים לגייס ולקבל אשראי להקמת עסק, לגדילה, לצמיחה ולמימון ההון החוזר, בהשוואה לעסקים הגדולים. חלק מהקושי נובע מאי הרצון של הבנקים להיחשף לעסקים שרמת הסיכון שלהם גבוהה בממוצע ביחס לעסקים הגדולים והמבוססים, שההתנהלות הפיננסית שלהם לא ברורה, מבוססת על מזומן, ושהתיעוד העסקי לא מדויק. לאור החשיבות של העסקים הקטנים למדינה ולמשק הוקמו מקורות מימון המיועדים לעסקים קטנים ובינוניים:

  1. קבלת הלוואה מבנק מסחרי - גיוס אשראי מבנקים ישראלים הוא הערוץ הסטנדרטי, ואולם רק 50% מהעסקים הקטנים מקבלים הלוואה וברוב המקרים בתנאים בעייתיים מאוד עד כדי חוסר כדאיות. לאור זאת יש לבדוק היטב את התנאים להלוואה, ההתניות הנדרשות ואת דרישות הערבות. מומלץ להיעזר ביועץ לבדיקת הכדאיות הכלכלית והתנאים הנלווים.

  2. הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מסייעת לעסקים מתחילים באיתור מקורות מימון. משרדנו באמצעות יועץ  המוצמד לכם, מלווה את העסק בבחינת הצורך לקבלת הלוואה במסלול זה, בהגשת בקשות מימון לקרנות המציעות הלוואות לעסקים עד 750 אלף ₪.

  3. הלוואה בערבות המדינה ובתנאים משופרים ניתנת באישור הקרן לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים על בסיס הגשת תכנית עסקית ובקשה מפורטת. לבעלי מחזור של 6.25 מיליון ₪ ומטה – עד חצי מיליון ₪; לבעלי מחזור של 100 מיליון ₪ ומטה – עד 8 מיליון ₪. משרדנו מלווה אתכם בבחינת הכדאיות לקבלת הלוואה במסלול זה, בהגשת ההצעות ובכתיבת התוכנית העסקית עד לקבלת ההלוואה.

  4. לחברות הזנק (סטרטאפ) המסלול המועדף הוא באמצעות קרן הון סיכון. בישראל פועלות מספר קרנות ומשקיעים פרטיים (אנגלים) המאפשרים השקעה מהירה בהנחה שיניבו לקרן תשואות גבוהות בעתיד. במסלול זה מקובל שהקרן תקבל אחוזי בעלות וזכויות ניכרות בחברה, וצפויה לחתור למימוש השקעתה במהירות (מכירה לצד שלישי). באמצעות יועץ המלווה אתכם נבחן האם מסלול ה VC מתאים לכם, ונלווה אתכם בכל שלבי התהליך מאופן הצגת הרעיון ועד כניסת המשקיע.

  5. לעסקים קטנים ובינונים רבים אשר המסלול הבנקאי אינו מתאים יש מסלול של קרנות מימון פילנתרופיות הממומנות על ידי תורמים. בדומה למדינה ולמסלול הבנקאי , הקרנות מציעות הלוואות לעסקים על בסיס תכנית עסקית. במסלול זה חשיבות גדולה לליווי מטעם יועץ עסקי וכלכלי שיכין את המבקשים בהכנת התוכנית העסקית, בהצגת הנתונים ובליווי תהליך ההתפתחות העסקית של המבקש.

מכיון שכל עסק עשוי מעת לעת להזדקק להזרמת כסף לעסק ממקור חיצוני, אם על מנת לפרוץ לשווקים חדשים, לפתוח קו ייצור חדש או ערוץ מכירה, או רק לצורך שיפור התזרים השוטף והמכאיב, חשוב לא להגיע לתהליך עם הגב לקיר וללא יועץ מלווה.

ככל שנקדים להגיע לתהליך מוכנים, תוך בחינת האפשרויות המתאימות ביותר ומול הגופים השונים, כך נשפר את מצבנו ונקבל מימון בתנאים הנוחים והמתאימים ביותר לעסק.

רוצים לקבל אשראי עסקי בתנאים מעולים המתאימים לכם? 
התקשרו 03-6526070 ונתאים לכם את היועץ המתאים ביותר מצוות המומחים שלנו.